20100208

3.9 Άλλες μορφές εγωισμού

Όλοι οι άνθρωποι χωρίς εξαίρεση έχουν ένα ιδιαίτερο "εγώ" όπως ομοίως έχουν την δική τους προσωπικότητά। Αυτά τα δύο είναι διαφορετικά.
Το "εγώ" είναι ο πυρήνας του εγωισμού από τον οποίο πηγάζει το κακό κι εάν δεν είστε προσεκτικοί θα επεκτείνει τους κλάδους του σε άλλου τομείς, ομοίως καταστρεπτικούς, όπως ο εγωισμός.
Όπως αντιλαμβάνεστε όλα προέρχονται από την ίδια πηγή, το πνεύμα σας. Τη θέση του "εγώ" καταλαμβάνει η προσωπικότητα κάθε οντότητας χωρίς αυτή να επηρεάζεται από τον εγωισμό.
Να είστε προσεκτικοί για να μην καταληφθείτε όχι μόνο από τον εγωισμό, ο οποίος σας μετατρέπει σε τύραννο, αλλά και από τους λοιπούς κλάδους του όπως ο εγωκεντρισμός, η εγωμανία, η εγωπάθεια, ο εγωκυνισμός και η φιλαυτία.
Δεν θα επεκταθούμε σε περισσότερους κλάδους του πυρήνα του εγωισμού, εφόσον είστε σε θέση να αναλύσετε τους περισσότερους από μόνοι σας.
Ο εγωκυνικός είναι άτομο που είναι όχι μόνο εγωιστής αλλά επίσης ένας κυνικός και υποκριτής. Ενώ μιλά ενάντια στον κυνισμό, είναι χειρότερος, καλύπτοντας τον εαυτό του κατά τέτοιο τρόπο ώστε η αληθινή φύση του να μην αναγνωρίζεται αμέσως.

Το εγώ δεν αποβάλλεται ποτέ από μια οντότητα αλλά το άτομο πρέπει να έχει τη επίγνωση του εαυτού του (Γνώθι σαυτόν) και να προσέχει αυτή τη ρίζα (του εγωισμού) έτσι ώστε να μην αναπτύσσει τους κλάδους της, και αντί να ωφελεί τους αδελφούς του, να τους καταστρέφει.

1 σχόλιο:

Francisco Neto είπε...

Μου άρεσε, μεγάλη λέξη!

Att.,
http://wwwteologiavivaeeficaz.blogspot.com/

Profº Netto, F.A.